Cuzineti de motor NE (NPR) Cerrox®

Tendința actuală de a reduce dimensiunile motoarelor cu ardere internă (implicit a cilindreei), odată cu îmbunătățirea performanțelor și reducerea emisiilor poluante, duc la creșteri ale presiunii în camera de ardere de peste 200 bar, presiune transmisă cuzineților prin intermediul bielelor. Astfel, presiunile exercitate asupra acestora depășesc 120 N/mm2. În astfel de condiții, cuzineții clasici bi- sau trimetalici nu fac față solicitărilor. Răspunsul din partea producătorilor a fost introducerea tehnologiei de depunere fizică de vapori pe suprafața de lucru, tehnologie cunoscută sub numele de “Sputter”.

Ca răspuns la aceste provocări, bazându-se pe experiența de zeci de ani în acoperiri, NE a introdus tehnologia de acoperire prin galvanizare Cerrox® (Fig. 1). Eventualele particule abrazive din sistemul de ungere al motorului nu vor cauza probleme, acest lucru datorându-se adaptabilităţii şi capacităţii de absorbţie a stratului anti-fricţiune.

Avantaje principale (Fig. 2):
• adaptabilitatea perfectă la alezaj
• rezistență mărită la uzură
• rezistență mărită la abraziune
• rezistență la coroziune
• rezistență la oboseală
• un preț mai competitiv pentru aceeași performanță
• cuzineții Cerrox® se pot monta cu succes în locul cuzineților Sputter
De exemplu, folosirea tehnologiei Cerrox® la motoarele de camioane prelungește durata de funcţionare a acestora, acestea ajungând să parcurgă mai mult de 1,5 milioane km.