Etriere de frână: inspecție, service, recondiționare, înlocuire. Tot ceea ce trebuie să știi.

  • Starea etrierelor de frână trebuie verificată în timpul fiecărei inspecții. Vă sugerăm ce anume să căutați.
  • Defecțiunile minore pot fi reparate cu ușurință la fața locului. Defecțiunile mai serioase califică etrierul afectat pentru înlocuire.
  • Recomandăm gama de etriere recondiționate TRW și explicăm de ce sunt o alegere bună.
  • Iată ce trebuie să aveți în vedere: puncte de control suplimentare atunci când verificați stărea etrierelor.
  • Etriere TRW - fabricare și soluții inteligente care facilitează înlocuirea acestora.

 

Sistemul de frânare este unul dintre cele mai importante sisteme, deoarece are un impact cheie asupra siguranței în timpul condusului. Din păcate este supus uzurii, deci merită să vă amintiți să îl întrețineți periodic. Ar trebui să acordați atenție defectelor care rezultă din specificitatea procesului de exploatare și a trecerii timpului.

De această dată ne concentrăm asupra a ceea ce trebuie făcut în timpul întreținerii. Dar, desigur, unele sfaturi se aplică și atunci când șoferul vizitează service-ul din cauza unei defecțiuni a sistemului de frânare.

La scurt timp după ce mașina a intrat pentru inspecție, merită să verificați temperatura jantelor. Este important, deoarece temperatura nu poate fi verificată ulterior. Dacă oricare dintre roți este fierbinte, ar putea indica probleme cu etrierul de frână. Următorul pas este un dialog cu șoferul în ceea ce privește calitatea frânării ( întrebăm dacă mașina trage, vibrează și emite sunete neobișnuite în timpul frânării). Apoi puteți continua activitățile de întreținere de rutină.

Multe mărci de automobile au propriile lor programe de întreținere. În cazul mașinilor second hand, merită să folosiți una universală, în cadrul căreia frânele din față sunt verificate la fiecare 15.000 de kilometri, iar la fiecare 30.000 km și frânele din spate. Când evaluați starea etrierelor de frână, este mai bine să urmați următoarea schemă:

1. Inspecție preliminară:

  • după demontarea roții - evaluare vizuală a etrierului; fii atent la coroziune, elemente nedorite (de ex. pietriș), șuruburi lipsă, piulițe, capace,
  • controlul conexiunilor țevilor rigide și flexibile,
  • semne de supraîncălzire.

2. Inspecție după demontarea plăcuțelor:

  • verificarea stării garniturilor de cauciuc,
  • verificarea stării pistonului (starea suprafeței - dacă este corodat sau murdar),
  • verificați starea culisantelor.

Defecțiuni / reparații

Defecte minore, de ex. Culisantele blocate, pot fi de obicei reparate cu ușurință (curățat, lubrifiat). Pistonul blocat, etrierul corodat și garniturile uzate califică etrierul pentru înlocuire. Desigur, pe piață sunt disponibile kit-uri pentru reparație, dar nu este întotdeauna rentabil. De asemenea, prezintă un risc ridicat de reclamații ale clienților. În acest caz, cel mai bine este să înlocuiți etrierul. Etrierele recondiționate sunt o soluție bună din motive de calitate, cost și mediu. TRW este unul dintre cei mai mari producători de etriere din lume și un lider în categoria recondiționării etrierelor.

Etriere noi de calitate

Etrierele TRW recondiționate au toate caracteristicile etrierelor noi. Acest lucru se datorează faptului că sunt complet demontate în timpul procesului de recondiționare, iar toate piesele uzate sunt înlocuite cu altele noi. În cele mai multe cazuri rămâne doar miezul, adică corpul etrierului curățat și protejat, care poate fi refolosit fără rezerve, deoarece durata de viață a acestuia este de obicei de mai multe ori mai mare decât cea a pieselor mobile. Procedura de recondiționare permite reducerea prețului etrierului și este, de asemenea, ecologică. Acest proces de recondiționare reduce emisiile de CO 2 (până la 1.500 de tone pe an) comparativ cu producerea unei piese noi. De asemenea, consumă mult mai puțină energie.

Valoare adaugata

Etrierele de frână TRW recondiționate sunt umplute din fabrică cu lichid de frână pentru o instalare și o aerisire cât mai ușoară.

Amintiți-vă de lichidul de frână

Înlocuirea etrierelor de frână implică schimbarea lichidului din întregul sistem de frânare. Pe de o parte, este vorba de prevenire și siguranță și, pe de altă parte, prelungește durata de viață a pieselor noi. Vă reamintim că lichidele DOT4 și DOT5 trebuiesc înlocuite cel puțin o dată la 2 ani.