Mani Gyenes: Iată cum au decurs primele 5 etape din Dakar 2022

După cum v-am informat la începutul săptămânii, Raliul Dakarului 2022 a început cu un prolog (Etapa 1A) de 19 km, care a avut rol primar de a stabili ordinea de start la prima probă specială (Etapa 1B) dar a fost și o oportunitate ideală pentru ca riderii să se adapteze la condițiile inițiale de cursă. 

 

ETAPA 1B | Ha’il - Ha’il | Distanță totală: 514 km

După ce s-a calificat pe locul 55, Mani a avut un ritm bun până la kilometrul 120, punctul în care un ax susținător a cedat, iar peste 200 km rămași din etapă au fost completați la o viteză redusă, pentru a elimina probabilitatea de cedare completă a axului respectiv. Această problemă a forțat riderul Autonet Motorcycle Team să rateze un prim waypoint (punct GPS) în cele 12 ediții de participare. După o noapte lungă de reparații pentru Mani (cei din categoria Original by Motul/Malle Moto nu au asistență tehnică), defecțiunea a fost remediată iar modelul KTM 450 Rally Replica a fost gata de o nouă provocare. 

Mani termină prima probă specială pe locul #83 în categoria General Moto (la 2H 50’ 35’’ de Daniel Sanders (AUS) +15’00 – pentru ratarea punctului GPS) și pe locul #17 în categoria Original by Motul/Malle Moto (la 2H 03’ 42’’ de Arunas Gelazninkas (LTU)+ 15’00).

ETAPA 2 | Ha’il – Al Qaisumah | Distanță totală: 791 km

Ploile din zona de nord a Arabiei Saudite au cauzat inundații în bivuacul din Al Artawiyah, așadar organizatorii Dakarului au rămas la modificarea traseului, trecând astfel direct la bivuacul următor, cel din Al Qaisumah.

Ziua a 2-a a fost mult mai bună pentru Mani, a reușit să recupereze timp prețios, depășind mai mulți concurenți pe un traseu care a fost compus din 95% nisip, drumuri de viteză și foarte multe dune. Ploile din seara precedentă au adus și un plus motocicliștilor, nisipul umed a oferit aderență mai ridicată pe unele secvențe. 

Proba specială din etapa a 2-a fost încheiată de Mani pe locul #41 în categoria General Moto (la 44’ 21’’ de Ioan Barreda Bort (ESP), iar în categoria Original by Motul/Malle Moto pe locul #4 (la 07’ 43’’ de Arunas Gelazninkas (LTU)), astfel urcă în clasamentul General Moto pe #72 și la Original by Motul/Malle Moto Original by Motul/Malle Moto pe #11.

ETAPA 3 | Al Qaisumah – Al Qaisumah| Distanță totală: 636 km

După o zi promițătoare, traseul a fost încă ud, așa că riderii au putut să treacă cu ușurință peste dune, însă o nouă problemă tehnică l-a împiedicat pe Mani, de data asta o defecțiune la filtrul de benzină a cauzat ca motocicleta să nu poată depășii 125 kmh pe liniile drepte. 

Ajuns în bivuac, Mani a cerut sfatul celor de la KTM, iar după un schimb de filtru, motocicleta lui Mani și-a revenit. Între timp, concurenții se luptau cu temperaturile scăzute (sub 10°C pe timpul nopții) din zona nordică a țării, mai ales pentru concurenții din categoria Original by Motul/Malle Moto, cum este și Mani, care își petrec nopțile în corturile asamblate în zona bivuacului.

Locul #49 îi vine lui Mani în categoria General Moto, iar la Original by Motul/ Malle Moto¸ trece linia de finish pe locul #6, îmbunătățind încă 7 locuri în General Moto și 2 locuri în Original by Motul/ Malle Moto. 

ETAPA 4 |Al Qaisumah – Riyadh| Distanță totală: 707 km

Cu 2 zile înainte de pauză, concurenții au avut de completat cea mai lungă probă specială dintre toate din anul acesta. ”A fost o etapă foarte lungă și solicitantă, cu multe secțiuni de viteză mare ” – a spus Mani pe canalul său de social media. 

Etapa a decurs fără probleme campionului din 2020, astfel a terminat etapa pe locul #42 în categoria General Moto, respectiv pe locul #4 în Original by Motul/ Malle Moto. Mani urcă în continuare în clasament, înainte de etapa 5: General Moto - locul #55; Original by Motul/ Malle Moto –  locul #5. 

ETAPA 5 | Riyadh – Riyadh | Distanță totală: 560 km 

Traseul de joi a avut foarte multă piatră, cu nisip umed pe ultimele 40 km, însă Mani a trecut fără probleme peste obstacole. Highlight-ul etapei reprezintă căzătura lui Mohammed Balooshi (ARE), pentru care Mani și Mario Patrao (POR) au fost nevoiți să oprească pentru a-l asista. Din fericire riderul din emirate nu a pățit nimic, însă a fost nevoit să abandoneze cursa din cauza a mai multor avarii la motocicleta lui. ”Îmi pare foarte rău pentru Balooshi că a trebuit să iasă din concurs.” – a declarant Mani pe rețelele de socializare. Unii concurenți nu au reușit să completeze proba specială, deoarece foarte multe elicoptere au fost solicitate la accidentări, astfel organizatorii nu au putut garanta siguranța concurenților, și până la urmă au decis să îi oprească la punctul de realimentare - km 168, pe cei rămas în spate.

Înainte de etapa a 6-a, care probabil se desfășoară chiar acum, și care reprezintă o nouă îcercare pentru rideri din cauza traseului plin de pietre, canioane și dune prin care navigarea este dificilă: Mani se află pe locul #45 în clasamentul categoriei General Moto și menține locul #5 în clasamentul Original by Motul/ Malle Moto.

Îți urăm mult succes pe cele 7 etape rămase, ținem pumnii strânși pentru tine, dar cel mai important lucru este să ne vedem sănătoși Mani!