Primire spectaculoasă pentru SuperMani!

Mani Gyenes s-a întors de la Dakar 2024 cu un rezultat excelent, iar prietenii săi de la Autonet Import i-au pregătit, ca de obicei, o primire caldă și entuziastă. Riderul Autonet Motorcycle Team a împărtășit o parte din aventurile sale din cel mai greu raliu din lume colegilor săi și reprezentanților presei.

Alături de un tort special și o cupă de șampanie, Mani Gyenes a oferit câteva detalii savuroase despre competiția care a măsurat nu mai puțin de 8.000 de kilometri, la sfârșitul căreia a reușit să obțină un foarte bun loc 23 în clasamentul general. De asemenea, sătmăreanul a fost cel mai bun dintre ambasadorii grupei Original by Motul, în cadrul căreia concurenții participă fără asistență tehnică.
 

“Motocicleta a mers foarte bine încă de la început, în afară de suspensii. Aici, acasă, am testat motocicleta, însă nu am acele condiții de teren ca și în deșert. Așa că încă de prima dată când m-am urcat în șa în Arabia Saudită, mi-am dat seama că suspensiile mele sunt foarte moi și trebuie să schimb arcurile cu unele mai rigide. Am reușit să fac acest lucru doar în ziua de odihnă,” a povestit Mani Gyenes (#34, Autonet Motorcicle Team).

Dakar 2024 a însemnat și o schimbare radicală în ceea ce privește suportul pentru navigație, fapt care a provocat mici greutăți concurenților.

Mani Gyenes (#34, Autonet Motorcicle Team): “Într-una dintre etape am ratat un punct GPS încercând să evit norul de praf ridicat de concurentul din fața mea. Mi-am dat seama de acest lucru după aproximativ patru kilometri. M-am întors și i-am facut semn colegului din spate, care s-a oprit pentru ca eu să mă pot uita la GPS-ul său și să mă conving că trebuie să merg înapoi și să bifez waypoint-ul. Am pierdut 5-6 minute, deci nu foarte mult. La rândul meu, am ajutat în penultima zi, în același fel, alți doi concurenți care au făcut greșeli similare.”

Proba Chrono 48h a fost o noutate, fiind introdusă pentru prima data în această ediție 46 a Dakar. Aceasta a reprezentat atât un challenge fizic, dar și ocazia de a împărți un bivuac cu cei mai buni dintre cei mai buni.

Ceea ce m-a surprins a fost acel Chrono 48. O probă foarte grea. Să mergi de dimineața de la ora 9 până după-masa la 4 jumate în dune de nisip este foarte greu fizic. Asta pentru că kilometri curg foarte greu, neavând viteză ca într-o zonă întinsă, unde poți să mergi cu 150 km/h. În dune mergi  în viteza a doua, a treia, mereu în priză, frânezi mult, urci, cobori, foarte solicitant. În acea seară am avut șansa să împart un mini-bivuac cu Sainz, cu Loeb, am luat masa și am stat împreună la un foc de tabără,” a adăugat Mani Gyenes (#34, Autonet Motorcicle Team).

Pentru riderul sătmărean urmează o perioadă de odihnă și refacere, urmând apoi ca în martie să reînceapă antrenamentele și competițiile.

Mani Gyenes (#34, Autonet Motorcicle Team): “Anul acesta, în luna mai va fi un campionat internațional de enduro la Bacău. Acolo voi participa. La fel în campionatul national al Ungariei la enduro, pentru antrenament. Apoi vreau să merg la Red Bull Romaniacs, în iulie. Iar în octombrie aș dori să particip la International Six Days Enduro, care în acest an este organizat în Spania și vor participa peste 600 de motocicliști. Va fi a șaptea mea participare la această competiție.

Felicitări, Mani pentru rezultatul excelent de la Dakar 2024 și mult succes pentru noul sezon.